FAQ

Ik heb het verkeerde bezorgadres ingevuld

Geen probleem! Stuur onze klantenservice gewoon even een e-mail met het juiste bezorgadres en wij passen dit direct voor je aan, mits de bloemen uiteraard nog niet verzonden zijn.  

 

Mijn bloemen zijn nog steeds niet aangekomen

Dat vinden wij heel erg vervelend! Als het goed is heb je van ons een verzendbevestiging ontvangen, dat je bestelling verstuurd is. In deze verzendbevestiging staat een kopje Track & Trace. Hier vind je jouw unieke Track & Trace code en tevens Track & Trace link waarmee jouw pakket te traceren is. Klik op de Track & Trace link en je kan zien of jouw pakje door bezorgdienst is bezorgd. Heeft de ontvanger de bloemen na 3 werkdagen nog steeds niet van de bezorgdienst ontvangen, stuur dan onze klantenservice een e-mail dan gaan wij het voor je uitzoeken.     

 

Kan ik een bezorgdatum kiezen?

Ja, dat kun je doen. Tijdens het bestelproces kun je in de kalender aangeven wanneer jij jouw bloemen bezorgd wilt hebben.

 

Wie bezorgt de bloemen?

Onze bloemen worden bezorgd door bezorgdienst Packs. Je  krijgt in een mail van ons een Track & Trace link zodat je kan zien waar jouw bloemen op dat moment zijn.  

 

Wat zijn de bezorgkosten?

  • Binnen Nederland hanteren we een verzendtarief van € 3,95  per boeket.

  • Voor de Waddeneilanden geldt een afwijkend tarief:

    • Postcodes 1790 AA tot 1797 ZZ: éénmalige toeslag € 6,50 bovenop de reguliere verzendkosten, per boeket.

    • Postcodes 8880 AA tot 8899 ZZ en 9160 AA tot 9169 ZZ: éénmalige toeslag € 14,50 bovenop de reguliere verzendkosten, per boeket.

  • Voor België hanteren we een verzendtarief van € 7,95 per boeket.

 

Wat gebeurd als de ontvanger niet thuis is? 

Als de ontvanger niet thuis is dan wordt geprobeerd de bloemen bij de buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is wordt een briefje achtergelaten met daarop de gegevens van de bezorger. De ontvanger kan dan een afspraak maken voor een tweede poging.  De afzender krijgt ook een bericht dat de eerste poging om de bloemen te leveren niet gelukt is. Lukt de tweede poging ook niet, dan wordt de bestelling geretourneerd omdat het een versproduct betreft.

 

Op welke dagen worden de bloemen bezorgd?

Bezorging vindt plaats van maandag tot en met zaterdag.  Op zondag wordt doorgaans niet bezorgd. 

 

Kan ik mijn bloemen ook op zondag bezorgd krijgen?

Op zon- en feestdagen geniet onze bezorgdienst ook van een vrije dag en bezorgen zij niet. Met uitzondering van Valentijnsdag en Moederdag, dan is er wel de mogelijkheid om op zondag bezorgd te krijgen. Hier geldt dan wel een extra toeslag voor buiten de reguliere bezorgkosten.

 

Bezorgen jullie ook in het buitenland? 

Ja, we bezorgen in het buitenland, maar hier geldt dan wel een extra toeslag voor verzendkosten. Voor meer informatie kun je een mail sturen naar info@peachybox.nl.

 

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Jouw bestelling kan je volgen door middel van de Track & Trace link. Deze ontvang je per e-mail.  Je kan de bestelling pas volgen zodra deze in behandeling is bij de bezorgdienst.

 

Kan ik meerdere bestellingen tegelijk doen?

Ja, bij Peachy Box kan je meerdere bestellingen tegelijk doen. Het is alleen mogelijk om naar één verzendadres te versturen. Als je meerdere bestellingen wilt plaatsen naar verschillende verzendadressen, dan zal je deze afzonderlijk van elkaar moeten bestellen. Bij elke bestelling rekenen wij onze verzendkosten die voor dat product geldt. 

 

Kan ik mijn bezorgadres nog wijzigen nadat ik betaald heb?

Ja, je kan het bezorgadres en de verzenddatum nog aanpassen mits de bestelling nog niet verzonden is. Stuur in dit geval een mail naar info@peachybox.nl

 

Kan ik een wijziging aanbrengen in mijn bestelling? 

Ja, je kan jouw bestelling wijzigen mits deze nog niet verstuurd is. Stuur in dit geval een mail naar info@peachybox.nl.

 

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Je kunt je bestelling bij Peachy Box op meerdere manieren betalen. Zodra de bestelling is betaald, zullen wij het pakket bij onze bezorgdienst gaan aanbieden en naar jou versturen. De meest gebruikelijke manier is om per iDEAL te betalen. Andere betaalmogelijkheden zijn: 

  • PayPall
  • Bancontact
  • Overboeking (enkel voor zakelijke klanten)

 

Krijg ik een factuur na mijn betaling?

Zodra je betaling is gedaan, krijg je van ons automatisch een factuur. 

 

Kan ik mijn bestelde bloemen of planten retourneren?

Het is niet mogelijk om een bestelling te retourneren aangezien het een versproduct betreft.  Mocht de bestelling niet in goede staat zijn aangekomen of het is niet wat je besteld hebt, stuur dan een mail naar info@peachybox.nl. We gaan ons uiterste best doen om het probleem op te lossen.  

Hoe vindt terugbetaling naar retourneren plaats?

Bij onze artikelen wordt altijd een boeket bezorgd. Om deze reden zullen de bezorgkosten niet worden teruggestort.

Mochten er eventuele extra kosten in rekening gebracht zijn ten gevolge van een andere manier van bezorgen dan standaard overeengekomen, dan worden deze kosten ook niet terugbetaald.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je het aankoopbedrag van het betreffende artikel onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal ervoor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten retour hebben ontvangen, of wanneer je hebt aangetoond dat de producten retour hebt gestuurd, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

 

Welke persoonlijke gegevens worden bewaard? 

Wij krijgen de volgende gegevens via de website van jou als afzender/klant binnen: je voor- en achternaam, je telefoonnummer (niet verplicht), je factuuradres, je e-mailadres, het land waar je vandaan kom, je IP-adres en of je onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Ben je een bedrijf en heb je jezelf als zakelijke klant geregistreerd dan bewaren wij ook je bedrijfsnaam en je BTW nummer.


Wat doen jullie met de persoonlijke gegevens van waar ik de bloemen heen stuur?

Alle gegevens van de ontvanger, die jij bij het bezorgadres invult, bewaren wij bij jouw bestelnummer en jouw gegevens. Wij bewaren van de ontvanger enkel zijn of haar adresgegevens.


Hoe lang bewaart Peachy Box mijn gegevens?

Jouw persoonlijke NAW gegevens en je e-mailadres bewaren wij 7 jaar. Dit is door de belastingdienst vastgelegd in art. 52 Wet Rijksbelastingen. Op deze gegevens geldt de wettelijke bewaarplicht.


Kan ik op de site ergens mijn gegevens inzien?

Ja, dat kan! Als je je bij Peachy Box geregistreerd hebt als klant, dan kan je via de jouw persoonlijke account jouw profiel bekijken. Hier vind je al jouw persoonlijke gegevens, je bestellingen, je bezorgadressen en de mogelijkheid om je wachtwoord te wijzigen. Heb je een bestelling als gast bij Peachy Box geplaatst dan zijn jouw NAW gegevens niet online zichtbaar. 


Kan ik mijn persoonlijke gegevens verwijderen?

Je zal een e-mail moeten sturen naar onze Klantenservice via info@peachybox.nl met het verzoek jouw account bij Peachy Box te laten verwijderen. Wij zullen niet al je gegevens verwijderen, maar enkel je gegevens opschonen, omdat wij een wettelijke bewaarplicht hebben van 7 jaar. Zodra je gegevens door ons opgeschoond en verwijderd zijn, kunnen wij dit niet meer voor je herstellen.

 

Mijn vraag staat er niet tussen

Heb je geen antwoord op jouw vraag kunnen vinden? Stuur gerust een mail naar info@peachybox.nl. Onze medewerkers proberen binnen één werkdag te reageren.